Voordat de servicenormen (dienstverleningsovereenkomst) worden besproken worden eerst de kwaliteitseisen (non-functionals) bepaald a.d.h.v. onderstaande tabel. Native Consulting beschikt over verdiepende vragen om de discussie over de gewenste kwaliteitsnormen samen met de kerngroepleden vlot uit te voeren. Voor het vaststellen van de kwaliteitsnormen wordt één bijeenkomst met de kerngroepleden gepland.
FUNCTIONALITEIT: Het leveren van de gewenste ondersteuning
|
BETROUWBAARHEID: Het blijven functioneren zonder technische storingen. |
BRUIKBAARHEID Het werken met het systeem
|
EFFICIENCY Het uitvoeren van de taken
|
ONDERHOUDBAAR Het aanpassen van het systeem n.a.v. fouten of behoeften |
OVERDRAAGBAAR Het overzetten naar een andere datacenter |
Compleetheid |
Bedrijfszeker |
Begrijpelijk |
Snelheid |
Wijzigbaar |
Aanpasbaarheid |
Geschiktheid |
Foutbestendig |
Leerbaarheid |
Middelenbeslag |
Analyseerbaar |
Installeerbaar |
Naleving voorschriften |
Herstelbaarheid |
Gebruiksgemak |
Capaciteit (grootte) |
Stabiliteit |
Gezamenlijkheid |
Beveiligbaar |
Volwassenheid |
Aantrekkelijk |
|
Testbaarheid |
Inpasbaarheid |
Koppelbaar |
Vertrouwelijkheid |
|
|
|
|
|
Beveiligbaar |
|
|
|
|
Vervolgens wordt de onderstaande checklist samen met de kerngroep in een aantal dagdelen besproken. Een cross-check wordt uitgevoerd aan de hand van het ITIL framework, die ook reeds in de checklist is verwerkt. Deze onderstaande checklist is een samenvatting van de beoogde DVO, en dient ook als basis voor de uiteindelijke overeenkomst met de outsourcing- of samenwerkingspartner
1. PRODUCTEN EN DIENSTEN
2. PRODUCTEN
3. DIENSTEN
4. OVERIGE